Artykuły Porady, ciekawostki i inne!


10 powodów dlaczego warto mieć osobistego trenera

10 powodów dlaczego warto mieć osobistego trenera

 

1. Nie widzimy rezultatów

Jeśli ćwiczymy od kilku tygodni lub miesięcy i nie widzimy pożądanych rezultatów to bardzo dobrym pomysłem jest zwrócenie się do specjalisty, czyli trenera bądź instruktora. Trener po zapoznaniu się z historią naszej diety oraz treningu, na pewno wskaże punkty, w których można coś zmienić lub poprawić, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki. Trener pomoże nam również zweryfikować, czy nasze cele, aby na pewno są realne.

 

2. Nie wiemy jak zacząć

Ustalenie harmonogramu treningów, sekwencji ćwiczeń czy diety może być na początku bardzo przytłaczające. Trening: siłowy, aerobowy, interwałowy, plyometryczny, rozgrzewka, rozciąganie. Odwieczne wątpliwości: czy stosować odżywkę białkową? a może kreatynę i kiedy? węglowodany rano, wieczorem, a może tylko po treningu i wiele innych ważnych kwestii, które musimy uwzględnić w naszym planie. To wszystko wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia. Nie każdy jest w stanie ogarnąć to wszystko na początku i niestety jego przygoda z treningiem może się skończyć przed jej rozpoczęciem. Nie lepiej po prostu zwrócić się do trenera, a nie uczyć się na własnych błędach.

 

3. Znudziliśmy się dotychczasowymi treningami

Osoby trenujące od dłuższego czasu, nie biorą w ogóle pod uwagę współpracy z osobistym trenerem, no bo przecież już tak wiele wiedzą o treningu. Jednakże może się to okazać istotne, jeśli poszukujemy odmiany i oderwania od rutyny. Trener w takiej sytuacji może wnieść coś nowego i świeżego w naszym treningu, co sprawi że znowu będziemy się czuli jak na początku naszej przygody z treningiem. Kilka sesji, czy nawet spotkanie raz na kilka tygodni, może wprowadzić do naszego repertuaru treningowego: nowe ćwiczenie, przybory treningowe czy nowy system treningowy.

 

4. Potrzebujemy większego wycisku

Niektórzy z nas mają tendencję do obijania się podczas treningów. Jeśli mamy trenera, nie ma takiej opcji, żeby trening był wykonany na pół gwizdka, mało tego zostaniemy zmotywowani do jeszcze większego wysiłku. Trudno, żeby było inaczej, skoro stoi nam nad głową i woła: “jeszcze jedno powtórzenie”

 

5. Chcemy się nauczyć jak trenować samodzielnie

Jeśli nawet jesteśmy zdecydowani na samodzielną naukę pod kątem układania treningów oraz ćwiczeń, to kilka sesji z trenerem pomoże nam poznać parę ważnych tajników i szczegółów na jakie należy zwracać uwagę. Jest to szczególnie ważne jeśli chcemy poznać anatomię oraz jaki wpływ mają ćwiczenia na poszczególne partie mięśniowe. Ponadto dowiemy się jak najefektywniej uzyskać najlepsze rezultaty w najkrótszym czasie nie robiąc sobie krzywdy.              

 

6. Motywacja

Kupujemy gotowe programy treningowe z myślą o samodzielnym treningu, w praktyce okazuje się że trudno czasami zmobilizować się do ćwiczeń po pracy, gdy jesteśmy już zmęczeni. Inwestujemy w to swoje pieniądze, ale samo nic się nie zrobi, musimy również poświęcić swój czas. Zatrudnienie trenera ma jeden podstawowy atut, a mianowicie nie możemy tak po prostu darować sobie treningu i nie przyjść na przykład na siłownię, skoro umówiliśmy się wcześniej i opłaciliśmy tą sesję z góry. Będziemy musieli się tłumaczyć dlaczego nie przyszliśmy skoro się umówiliśmy. Trudno w tej sytuacji ominąć nam jakiś trening.

 

7. Czy ćwiczyć i jak, jeśli mamy problemy zdrowotne, kontuzje albo jesteśmy w ciąży

Jeśli mamy jakieś konkretne problemy ze zdrowiem jak np.: zapalenie stawów, cukrzyca, chore serce itp itd to współpraca z doświadczonym trenerem (który współpracuje z lekarzem lub fizjoterapeutom) może nam pomóc w znalezieniu odpowiedniej formy ćwiczeń, które poprawią naszą kondycję oraz stan zdrowia. To samo tyczy się Pań w ciąży, które mogą być aktywne w pewnym zakresie, o ile lekarz nie będzie widział przeciwwskazań.        

 

8. Chcemy wziąć udział w zawodach sportowych

Jeśli chcemy wziąć udział w maratonie, turnieju golfa bądź innych zawodach to nieoceniona może być pomoc trenera. Na pewno odpowiednio dopasuje nam harmonogram treningów, doradzi, w którym turnieju najlepiej wziąć udział oraz pomoże w kwestiach formalnych przy zgłoszeniu do zawodów.  

 

9. Potrzebujemy asysty i wsparcia podczas treningu

Są osoby, które mimo dobrej znajomości ćwiczeń potrzebują obok siebie osoby, która będzie je wspierać przez cały trening. Trener może świetnie się sprawdzić jako towarzysz przy treningach z dużymi ciężarami oraz podczas ćwiczeń wymagających asysty, ponieważ jest w stanie wyczuć, w którym momencie jego pomoc jest najbardziej potrzebna. Przy okazji podpowie co poprawić albo zmienić.

 

10. Chcemy ćwiczyć w domu

Jeśli chcemy ćwiczyć w domu, a nie wiemy jak wykorzystać sprzęt, który posiadamy albo jak ćwiczyć przy minimalnej ilości wyposażenia to trener personalny na pewno nam pomoże. Dopasuje  ćwiczenia zgodnie z możliwościami jakie posiadamy i podpowie w co się doposażyć aby treningi były najbardziej efektywne.



   

strona główna | do góry

Artykuły Ostatnio dodane